Menu
  • nl
  • en
  • de

Twee recepten voor effectieve communicatie, kies je voor reputatie of relatie?

De uitdaging voor communicatieprofessionals de komende jaren is het opereren vanuit intermediaire posities. Geen uitvoerder, maar een onmisbare schakel tussen management en medewerkers, tussen organisatie en publieksgroepen, tussen merk en doelgroepen. Het leggen van goede interactieve relaties met klanten, de financiële, politieke en maatschappelijke omgeving is een bepalende factor voor het overleven van een organisatie.

De verhoudingen tussen de organisaties en de buitenwereld zijn de laatste jaren flink veranderd. Bedrijven worden op de voet gevolgd door media, zij vormen nieuws. Vanuit deze gedachte zie je dat corporate en marketingcommunicatie naar elkaar groeien en elkaar vinding in branding. Een organisatie zien we tegenwoordig steeds meer als een relatieconcept. Imago en identiteit spelen hierbij ook een belangrijke rol. Steeds meer communicatie wordt verricht binnen (internationale) netwerken die zonder een bekwame communicatieregisseur hun doelen niet optimaal kunnen realiseren.