Menu
  • nl
  • en
  • de
corporate communicatie

Corporate Communicatie

Uitdagingen in corporate communicatie

De uitdaging voor communicatieprofessionals de komende jaren is het opereren vanuit intermediaire posities. Geen uitvoerder, maar een onmisbare schakel tussen management en medewerkers, tussen organisatie en publieksgroepen, tussen merk en doelgroepen. Het leggen van goede interactieve relaties met klanten, de financiƫle, politieke en maatschappelijke omgeving is een bepalende factor voor het overleven van een organisatie. Dit is onderdeel van een goede corporate communicatie.

Corporate communicatie in organisaties

De verhoudingen tussen de organisaties en de buitenwereld zijn de laatste jaren flink veranderd. Bedrijven worden op de voet gevolgd door media, zij vormen nieuws. Vanuit deze gedachte zie je dat corporate communicatie en marketingcommunicatie naar elkaar groeien en elkaar vinding in branding. Een organisatie zien we tegenwoordig steeds meer als een relatieconcept. Imago en identiteit spelen hierbij ook een belangrijke rol. Steeds meer communicatie wordt verricht binnen (internationale) netwerken die zonder een bekwame communicatieregisseur hun doelen niet optimaal kunnen realiseren. Een heldere positionering is belangrijk. Wat onderscheidt je? Wie ben je? Dit zijn vragen die steeds terugkomen. Wammes Communicatie wil graag een functie vervullen op het gebied van vraagstukken omtrent corporate communicatie en zet hiervoor alle beschikbare middelen in.